Nysytt & lite annat...

...dagen efter hundträningen & det känns ungefär som om jag blivit överkörd, igen =S...vaknade o hade ont  i ryggen o nacken, benen & knät, fast det var ju iofs väntat...får nog försöka att inte studsa runt så förbaskat...
Tränade lite klicker tidigare idag & Ace var inte alls med idag heller, jag vet att han kan, men han verkar inte motiverad, flamsar bara runt o gläfser o fjantar sig...Diesel däremot var jätteduktig o gör verkligen framsteg...ska köra en liten träning till med Ace lite senare...

På förmiddan satte jag mig vid symaskinen & sydde kuddfodralet som jag målade häromdan, det blev ganska bra så igår kväll gjorde jag dom andra jag klippt till...dom ska jag sy i morgon då dom hunnit torka & ev försöka sy ett överdrag till symaskinen...har sytt så mycket kuddar & gardiner nu så jag måste komma på nåt annat...
Skulle vilja sy en stor vit linneduk till köksbordet...med vit virkad spets...det skulle vara skitsnyggt & superpraktiskt med alla djuren ;P...fast jag har ju vita soffor o det går ju bra... (tvättar ofta=)...

Tänkte iaf visa kuddarna & lite annat...

....linnekuddarna i min soffa...bland dom första jag gjorde men dom är jättemysiga...




...linnekudden jag gjorde med textilfärg...olivkrans & kungakrona som jag målade för hand, lite krångligt men väl värt det...



...den senaste, med olivkrans & kungakrona i brunt...



...linneduken jag sydde & textade på med textilfärg, tyvärr är det fula stearinfläckar på den sen jul...fast nu har jag ju en anledning att göra en ny =)



...måste bara visa ljuskronan jag tillverkade till jul...hittade en likadan på lilla nätbutiken (väldigt dyr=(...så jag tog dom gamla ljushållarna jag köpte på loppis, tillvekade en stomme som jag klädde & hängde upp den med vita band... den blev riktigt fin så nu tror jag den får hänga ett tag =)...


...det var lite av vad jag tillverkat, det mesta går faktiskt att göra själv till en billig peng...så ge er ut på loppis & fynda ;P
Nu är jag ute efter en glaskupa & ett tårtfat, jag vet precis vad jag vill ha o hittar nog inte det på loppisen...så det är väl bara att vänta...hmmm...

...ja ja, tills dess får jag väl mumsa på jordgubbspajen jag gjorde förut, ska bara vispa lite grädde först ;P...

Ha det gott






Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ska måla ett litet vitrinskåp, och handduks hållaren... Eller va det nu kallas =P

Tänkte ta en promenad ner till dig nån dag...

kram

2009-01-27 @ 12:02:22
URL: http://anna-olofsson.bloggagratis.se/
Postat av: Tanten

Herregud så du pysslar. Du är så duktig.

2009-01-27 @ 20:00:04
Postat av: Tant no:2

...vi kanske skulle ha en pysseldag ;P...vad tror ni om det?! ha ha...

Kom o ta en fika vetja...

2009-01-27 @ 21:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0